CHRISTMAS SPIRIT!! WHAT'S GOING ON, REALLY?

Jag tycker inte så mycket om julen längre.
Känns fel, eftersom jag inte är kristen.
Är inte ens medlem i Svenska kyrkan.
Ändå ska vi äta gott, ge varandra julklappar och
lyssna på för jävla dåliga låtar. För att inte tala om
allt fult "pynt" som folk sätter upp!
Både inne och ute!

Vi har såklart adventsstjärnor... Where shall I begin?
DET ÄR JU BARA SÅ JÄVLA FULT!!!!
Och sen finns det dem jävlarna som sprayar på falsk snö
på fönster-ramarna. VEM GÖR NÅTT SÅNNT?!
Och så granen... Fast egentligen, så är granen rätt charmig.
Den luktar gott och dem (bland annat min familj) som har kakelugn
kan sedan kasta in den där. Bit för bit, dårå! Så sprakar det mysigt!
Men julgranspyntet... give me a break! Haha!

Familjer som sparar barnens gamla smällkarameller som är 10 år gamla.
Fortfarande fyllda med äckligt godis dagisen bjöd på.

Nej, julen är över för min del. Snö är mysigt, men det är mest vinter för mig.
Inte så juligt, nödvändigtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0