I lost myself in the summer rain

En del människor påstår att regn är underskattat.
Jag tycker det är överskattat.


Vad är det som är så mysigt med att springa i regnet
och bli blöt? Vad är mysigt med att bli blöt när man inte
vill?

Det påminner mig bara om fjortisar och fjortisperioder.
Nej, jag vill sola på dagarna och ha det stjärnklart på
nätterna så man kan sova med öpttet fönster.

Det blir så kvavt av regn. Som om det kväver en.

Och jag vet, regn ger en viss känsla. Jag kan uppskatta
regn om det till exempel varit 35 grader i en vecka.
Men hur ofta händer det i Sverige?

Hellre snö än regn, säger jag bara.

Fast ja, helst av allt vill jag ha 30 grader, lite varma vindar,

en vit strand och blåå hav. Då hade jag verkligen varit lycklig!








Såhär vill jag bo!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0