Livserfarenhet

Efter tre veckor på fritids var det mindre roligt att inte jobba.. Trodde inte jag skulle säga det, men så är det. Först och främst har jag inte missat någonting annat på grund av jobbet. Det har inte heller funnits så mycket att hålla koll på eftersom det var ganska tomt på barn. Till sist har jag träffat många människor. Och ni vet, jag älskar att studera människor. Både på riktigt men också genom att sätta upp ett liv om två presoner.

I torsdags fick jag den svåraste frågan på ett bra tag. Vad har du lärt dig här?

....

Helt tomt.

Visst och fine, klart jag har lärt mig saker. Men ingenting konkret. Inget "byta blöja" eller spela piano... Nej, jag lärde mig inget konkret. Men jag fick väldigt mycket annat. Jag har framförallt lärt mig sjukt mycket om både mig själv och andra. Jag kan se tillbaka på mig själv när jag var mindre på ett annat sätt nu. Som om jag har blivit klokare, fast ändå inte. Clever ain't wise, nej. Jag har blivit vis. Livserfarenhet, ni vet.

Kanske framförallt och speciellt så kom jag till insikt med hur jag uppfattades som mindre av andra.

Jävligt intressant, det dära med personligheter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0