People don't change over a night

Jävligt sant. För det gör man inte. Jag hatar när gamla
vänner kommer fram och säger "tiderna förändras". För
det gör dem inte. Det är personerna som förändras. Inget
annat. Och det är alltid upp till en själv.

Gamla vänner som kommer fram igen när något har hänt.
För att "vara snäll". Men det är fan inte schysst. Inte någonstanns!
Det är så jävla respektlöst och så mycket skitsnack att jag spyr!
Varför i helvete skulle jag vilja ringa till just den personen om
jag är ledsen? Det var fan hon som sa att tiderna förändras!
Asså helt fucking seriöst.

Visst och fine, det finns idioter. Folk som tror man är kompisar
eller vänner, fastän man inte är det. Men det är en annan grej.
Jag pratar om en känsla som är ömsesidig. Som båda känner.
Jag vet var jag har mina vänner. Och vissa finns där hela tiden,
andra lite då och då. Jag kan inte prata med alla om allt.
Men det är okej.
Det är synd, men okej.

Som om personerna är ledsna för att man tappat kontakten.
Konstigt att det alltid kommer upp när något har hänt dem själva
eller mig något.... Helt jävla sjukt.

Jag tror ni fattar vad jag menar.
Alltså vet ni också om ni borde ta åt er eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0