Skitsnack och översittare

Det värsta jag vet är översittare! Vare sig jag håller med
eller inte, så finns det vissa människor runt om mig som
alltid måste vara bäst. Eller bättre än alla andra de träffar.
Såg flera stycken idag i skolan som grät. Över sina betyg.
Och visst, ett G är inte jättebra och ett VG kan alltid bli bättre,
men helt seriöst! Hur jävla förvånad får man bli??!

Jag kämpar inte hårt i skolan, men jag sitter heller inte och
gråter över mina G. Jag tror faktiskt inte man gråter för att
man är fövånad, utan snarare för att man får det svart på vitt.

Fan alltså.

Och folk som säger saker det inte har en aning om.
"Jag vet att det var hon!" - För man vill egentligen bara ha någon
att skylla på, någon jävel som förstörde.
Sen spelar det inte någon större roll vem det är.

De som säger "jag känner inte alls i klassen". Och nej, det gör
inte jag heller, men man vet. Jag kan inte skriva privata saker
till personer om jag inte känner dem. Men jag vet fan både
positiva och negativa saker om alla!

Men när folk är så jävla barnsliga och trångsynta får det mig
att vilja spy. Alla är så jävla insnöade. Inte lära känna fler -
man har redan "tillräckligt" med kompisar.
Fy fan alltså!

Alla som alltid ska anpassa sig, för att passa in.
Bland kompisar, skolan, familjen... Det spelar inte längre
någon roll.
Alla som anstränger sig för att bli något dem egentligen inte är.
Och det är så sjukt genomskinligt! Alla ser det.

Jag bryr mig inte heller om någon "känner sig träffad" eller "tar
illa upp" - Det betyder bara att ni är svin.

Fan alltså.

Kommentarer
Postat av: frida

you go girl ;)



ses hos anna imorgon? :D

2009-06-12 @ 15:32:19
URL: http://fridooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0