Allmänt snack

Teach me a song and i'll dance for you.

För ett tag sen berättade mamma om någon gammal barndomsvän
till henne som hade dött väldigt ung - på grund av trötthet när hon
körde bil på väg hem. I denna berättelsen säger min mamma "Det
var så tragiskt - hon hade precis tagit studenten och gick ut med 20,0
i slutbetyg!"
.
...................
Ja, fan vad synd. En SMART människa dog! Synd att hon inte var korkad,
då hade det inte varit lika tragiskt!
Eller?

Jag vet att man kanske säger sådanna saker för det "gör historien bättre".
Men ärligt talat, palla.

Tänk så hade hon gått ut med typ 7,0. Hade det varit mindre hemskt då?
Jag frågade min mamma vad hon menade och ställde ovanstående fråga
till henne. Men såklart säger min syster snabbt "Du förstår ju vad hon menar!".

Well.. Jag förstår vad hon menar - men jag håller inte med.

Undra vad folk kommer tänka ifall jag dör när jag är ung.
Jag vill i alla fall inte att de ska påpeka hur smart/korkad jag var!
Varför inte försöka komma ihåg personen? Utan allting runtomkring.

- Kanske kommer man ihåg personer som de var i skolan.
  Kanske kommer folk komma ihåg mig så som jag är just nu.
  Precis som om jag aldrig skulle förändras.

  Fan vad hemskt. Jag hoppas inte det blir så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0