Otrohet

Såg filmen Himlens Hjärta med Mikael Persbrandt, Lena Endre, Maria Lundqvist och Jakob Eklund.
Min första spntana tanke om filmen var "kass".
Det handlar nämligen bara om två medelålderspar varav den ena kvinnan och den ena mannen från de oliak förhållandena inledde en otrohets-affär. Scenerna handlar praktiskt taget bara om olika dialoger.
Det är allt.
"Kasst".

Fast man får nog ge det en chans.
Låta det ta tid och tänka efter.

För det var en del saker som kom upp, som jag började fundera kring.
Hur hade jag reagerat om min man varit otrogen mot mig?
Hade man kunnat förlåta det?
Gå tillbaka?
Ha det som man hade det innan?

Säg vad ni vill om otrohet, jag tror fortfarande
det är jävligt individuellt och man vet ingenting
om man inte varit med om det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0