"Toffla"

Ni vet, alla säger hela tiden att alla tofflar med sin pojk- eller flickvän.
Men var går gränsen?
När tofflar man?

Jag menar, jag har en kompis som i sitt (före detta) förhållande var
med sin pojkvän 24/7. Det är inget överdrift.

Dem umgicks hela tiden. Det var som om man fick honom på köpet!
Hur som helst; hon gick med i gruppen vi som hatar de som tofflar
Facebook för någon vecka sen.
Och såklart undrar jag då var hon drar "toffel-gränsen"?

Jag tycker inte nödvändigtvis att det är fel på att toffla med sin pojkvän.
Det har bara fått en sån sjukt negativ klang! Jag menar, de som är så
mot sina tjejkompisar, DE får fan ingen skit för det!!
Det är fan lika tröttsamt! Tro mig.

Ifall det har hänt någon och man ställer upp för sin pojkvän - tofflar man då?
Om man verkligen vill vara med sin pojkvän ofta - tofflar man då?
Eller är det kanske bara så att man har ett djupare förhållande än man hade
när man gick i fyran?
Kanske så är det så att de som "tofflar" i många fall, inte alla, har ett mer "seriöst"
förhållande?

För en pojkvän kan ju vara mer än en pojkvän. Det kan vara din bästa vän och det
kan vara den du litar på till 100 %.

Det känns bara som om det då har blivit dåligt....

Jag vet att det finns undantag. Som vanligt.

Men grejen är den: Handlar det om att man tofflar? - eller är folk runt omkring bara
riktigt jävla avundsjuka på ett förhållande dem tydligen inte har?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0