HEMMAFRU PÅ HELTID?

Sen ett par år tillbaka har jag velat bli hemmfru. Inte sån där sliten och rutten. Inte sån som är själv. Men ni vet, när barnen är små vill jag vara hemma med dem samtidigt som jag "tar hand om hemmet". Och det handlar inte om att "mannen ska jobba ihop pengar till familjen" utan bara om min kärlek till städning, inredning och annat pyssel i ett hem.

Många har reagerat negativt på min "dröm" eller vad man nu ska kalla det. Som om jag underförstått kallade mig själv inkompetent. Men det handlar inte om det heller. Förr jag är långt ifrån konservativ! Särskillt när det kommer till jämnställdhets-frågan. Min man får också vara hemma om han vill det. För det handlar bara om vilja för mig. Vad vill jag göra? Hur vill jag göra det? Och när jag vet, gör jag allt för att få det som jag vill ha det.

Såklart vill jag inte vara hemmafru senare, när barnen är på dagis/skola. Nej då vill jag såklart också jobba! Men det kommer inte betyda att jag skiter i hur min lägenhet/mitt hus ser ut. Man måste kompromissa, helt enkelt!


Nä vet ni vad? Nu ska jag snart ut och träffa Olivia. Måste byta om och sminka mig innan. Hörs senare!


Olivia och jag på tåg i somras. På väg till Helsingborg efter Malmöfestivalen.

En av dagarna av vår "festvecka". HAHAHA! :')


Kommentarer
Postat av: Olivia

hahahahaha galet!

2009-10-25 @ 14:44:34
URL: http://olro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0