STRESS

Jag hatar stress. Eller att vara stressad.
Att jobba under stress är det värsta som finns - det syns också i resultatet!
Att jobba under press eller ha "många bollar i luften" har jag inga problem med.
Inte alls. Jag anstränger mig mer och resultaten blir oftast bättre om någon kan
pusha mig.

Men att springa till bussen, för annars får man vänta en timme, det hatar jag.
Jag hatar känslan av att tiden inte räcker till.

Så jag har ändrat på det:)
Nu är det såhär, att om jag har tex 5 arbeten att göra till en vecka, satsar jag på
två av dem. Gör dem bra, får/skaffar hjälp, osv..
De tre andra, som jag valde att inte göra, gör jag senare eller inte alls.

Och jag vet, det funkar inte alltid så, men man får ju prioritera. At the end of the day,
så att säga, så är det alltid upp till dig. Det är ditt ansvar för hur mycket man jobbar/pluggar.
Ditt ansvar om du "går in i väggen" eller bli deprimerad. Hårda ord, jag vet.
MEN VÄRLDEN ÄR HÅRD.

Nej men allvarligt så tror jag du själv kan bestämma om du blir nedstämd eller inte.
Deprissionen är sedan alldeles för djup för att du själv ska kunna göra något åt den.

Så tycker jag (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0