Kultur- och konstdag

Måste säga att jag har haft en sjukt givande dag!

Började vid sju av ett uppvaknade som var lagom
välkomnande.
Vid åtta gick jag till Stortorget för att möta upp Elin,
Marianne och Felicia.
Gick in i Lunds Stadshall för "Ung i Lund"-dag/möte.
Hade först lite information och möte om vad det handlade
om. Sedan fikapause med god hoummus macka och en
helt del kaffe.
Sen blev det godis, hehe!

Efter fikat fick man välja olika diskussionsgrupper.
Jag och Felicia valde en där vi pratade om Vad är kultur?
och hur vi skulle kunna påverka den individuella kulturen.

 

Hade såklart ett avslutningsmöte lite innan tolv där

representanter från de olika grupperna fick berätta om

vad man gjort och kommit fram till.

 

Slutade vid tolv, åkte till skolan och hade psykologi i 10

minuter innan vi tittade på vad ettorna hade jobbat med

i typ 2 veckor. (Olika länder, kultur, mat turism, osv..)

 

Håla för mig och Felicia i 1h. Planerade bland annat vår

praktik (som är i vår) och pratade lite med Robin och Elin.

Sen vare franska i 30 minuter innan jag och Felicia skulle

tillbaka till stan för att ha en uppföljning på morgonens möte.

Planerade en helg nu i november för ca 300 ungdommar

och blev introducerade för lite olika kulturprojekt i Lund.

 

Eftersom vi kom till skolan efter lunchen och inte hann äta

innan mötet är jag nu vrålhungrig. Blir pasta och köttfärssås,

mums!

 

Hörs senare!

 


Felicia och jag. (Kulturvän hehe!)


Marianne och Elin. OBSERVERA: Skinnsoffa i rökskjulet ;)


Kommentarer
Postat av: Ida

Sounds like a nice day! ; )

2009-09-22 @ 18:44:11
URL: http://donothateappreciate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0