Love memories


Jag vet inte hur jag ska formulera mig i detta inlägget...
Får väll helt enkelt ta det som det kommer. Improvissera,
som en del säger.

Once again... Kärlek. ELLER SNARARE: känslorna innan
kärleken.

Ni vet, första intryck, växande intresse, nervositet, spänning,
lycka, oro, mm...

Jag kan inte påstå att jag har stor erfarenhet av kärlek.
Men lite har jag.

Första gången jag var kär var  på dagis. Jag vet hur det låter,
man kan inte vara kär när man är så liten.
Fast det kan man.

Jag tror inte det är samma kärlek som när man blir äldre,
men kärlek är det fanimig.

Killen hette Carl och bodde ovanför oss. Vi gick på samma dagis
och var relativt bra vänner.
Sen flyttade han och hans familj till USA ett år och mitt liv gick i
tusen bitar. Nästan, i alla fall.

Och när han kom tillbaka... Ja, då var det "försent".

Min andra kärlek var i femman.
En kille som jag hade gemensamma vänner med. Vi gick inte på
samma skola så träffades inte så ofta.
Mest på helgerna när det annordnades disco för de som gick i fyran
eller femman.

Vi var tillsammans, eller ihop som vi sa då. Han betydde mycket för mig
men jag var ganska blyg under den perioden så tror aldrig han har fått
reda på hur jag verkligen kände.

Efter två månade vi varit ihop skulle han och hans familj flytta till London.
För alltid.

Återigen blev jag ensam.

Sen hade jag nog ingen riktigt kärlek. Träffade killar till och från, vissa mer
intressanta än andra. Vissa betydde såklart mer, men kärlek vill jag inte
kalla det.

Sen hade jag mitt första "seriösa" förhållande första året i gymnasiet.
Olika skolor, men mycker gemensamma kompisar. Träffades ofta och
han betydde mycket för mig. Vi var tillsammans i ungefär 8 månader,
innan det tog slut.
Känslorna tog slut och det var ett gemensamt beslut.
Men det betyder dock inte att jag inte var ledsen.

Vi har inte kontakt idag men såklart träffas vi ute ibland och såklart hälsar
vi och snackar.



Och nu?
Nu vill jag inte prata om. Det finns kanske mycket att skriva (som det finns
om allt), men jag tänker inte skriva det här.
Men som ni vet träffar jag en kille. That's all.



Sleep tight.


Kommentarer
Postat av: D E L L A

Godmorgon, sovit gott? :)

2009-09-26 @ 10:04:00
URL: http://dellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0