Still falling. Breathless.

Har ni tänkt på att reflektera ert liv?
Jag menar verkligen fundera över ens situation,
sina vänner, tankar och åsikter. Som att debattera
med sig själv, ett inre krig i hjärnan. För att bli smartare,
för att förändras, för att kanske inte komma fram till
något speciellt alls.



Jag menar, har ni nånsin tänkt på varför vissa är så
sjukt elaka mot alla andra?

Och jag vill inte låta som nån från Kamratposten, men det
liggar fan något i att man ofta ha det svårt själv om man är
elak!

Saker man gör, saker man säger, för att passa in lite bättre
i en sjuk mall någon idiot dragit fram.
Saker man inte gör och inte säger, för att inte sticka ut.

Tänk vad mycket jag hade kunnat förändra genom att säga
ifrån när det väl gällde.

Snackade med en kompis idag om att man nästan aldrig vill
vara sig själv, för det känns dumt att snacka öppet om ens
sexliv eller olika erfarenheter på en "finare" middag.

Egentligen är nog alla osäkra människor, som anpassar sig
efter alla andra, för att passa in och bli accepterade.
Människor som gör allt för att inte verka för konstig eller
annorlunda.
Alla är nog bara fega människor, ingen som vill ha första steget.
Även jag ..


Kommentarer
Postat av: emily

Kunde inte sagt det bättre själv. Det är sant. Jävligt sant.

2009-09-01 @ 18:55:10
URL: http://emilyyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0