18 AND LIFE.

Sitter i min studentmössa. Eller, inte I den, men har den på huvudet.
Och massa skön musik från Queen och liknande.
Snart tar jag studenten. Eller, snart och snart... två månader, lite drygt.
Men mycket som händer till dess, massa planer. Nu, men också senare i livet.

Skolarbeten som ska göras, fester som jag ska gå på. Träffa nya människor,
sitta ute i solen och röka vattenpipa och dricka cider. Sen vill jag hinna med sol,
bad, och allt det dära som hör till värmen.

Jag måste hinna köpa grejer, massor av människor fyller år och större delen av
mina vänner tar studenten. Gamla skolböcker ska lämnas tillbaka och jag vägrar
öppna några nya. Någonsin.

Och snälla, fråga mig fan inte vad jag ska göra efter studenten.
Inte för att jag inte vet, utan snarare för att jag inte vill berätta längre.
Har fått så jävla dålig respons till folk jag sagt det till, så nu låter jag bli.
Håller det för mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0