A DREAM.

Jag springer. Letar efter någonting i mörkret. Fumlar omkring, tappar balansen. Faller. Tror jag skadat mig, är varm på ena knäet. Ser mig omkring, det börjar ljusna. Det är vår, varmt och tidig morgon. Mitt knä är varmt av blod. Jag vill lägga mig ner och sova, tycker synd om mig själv. Istället reser jag mig upp, springer vidare. I hopp om att hitta någonting. Jag vet inte vad. Vill bara hitta någonting bättre. Plötsligt är jag ute på en stor gata. Men det finns inga människor, bara massa bilar med huvuden i. Alla är arga, skriker och tutar efter mig. Jag springer naken på gatan och hoppas att jag ska hitta personen jag letar efter. Vänder och springer tillbaka i en korsning, nu är jag arg isället för bilisterna. Det börja bli tomt på gatan av bilar, riktiga människor på hästar tar över isället. Jag har ingen häst och blir därför nertrampad. Söndersparkad och tillplattad av de enorma hästarna. Jag vaknar. Det är tidig morgon, halv sex, det är juli och jag är livrädd. Livrädd för livet och livrädd för mig själv. Vad är det som händer? Vad fan är det som händer??!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0