ACHTUNG! (POLITIK).

Egentligen önskar man att alla var trevliga och snälla mot alla andra. Men om det hade varit så, att inga sjuka tankar hade existerat, hade vi uppskattat det då? Eller hade vi inte alls tänkt på det?

Pratade med en kille för flera månader sen som sa att han skulle rösta på Sverige Demokraterna. Jaha, ja visst tänker jag. Men berätta varför. "Nä men det är så jävla mycket skit som blattar ställer till med!" JAHAAAA då förstår jag! Som om jag var lika korkad som honom! Nej, grejen med ett sånt argument är att det inte ens är sant och det är alldeles för flummigt. Vem räknas som "blatte"? Är det alla utländska personer? För jag känner mååånga utländska människor men dom brukar inte ställa till med skit.
Dom som röstar på Sverige Demokraterna kommer oftast från små hålor (eller mindre städer). Och om det kommer en familj från ett annat land börjar det pratas. Vi i Sverige vill att peka ut någon som vi kan skylla på, någon att hata lite i smyg. (Fast nu finns ju SD, slipper gömma oss! YEEY..)
Likadant om det är ett gäng tjejer som bor tillsammans och helt plötsligt ska det flytta in en kille. Saker förändras. Vare sig man vill det eller inte. Det handlar om att alla individer är olika, vi har olika barkgrunder, olika traditioner och vi kommer från olika förhållanden. Detta behöver inte handla om "hur svensk man är" (förövrigt ett uttryck jag hatar).

Om man bor i en liten liten stad och känner de flesta, vet vilka alla är osv... Så kommer det en ny familj och folk börjar hata. Jag vet svaret varför. Ärligt, jag vet det. Det handlar om rädsla. Vi är så jävla rädda för det vi inte känner till, och istället för att säga det, istället för att erkänna att vi inte vet så mycket om hur det är att växa upp fattig/fly från ett land/vara homosexuell... (you get the point) så hatar vi istället. Det är så jävla mycket lättare.
Jag vill inte försvara någon, jag vill bara att folk ska börja tänka. Ja, fine, rösta på Vänsterpartiet men säg inte argument som "Jo jag röstar på dom för jag tycker också alla är lika mycket värda!" Som om alla som inte röstar på vänster inte tycker det! Och säg inte "Jo, men SD är inte rasistiska, dom vill bara hjälpa de invandrare Sverige har idag!"  För det vill dom inte. Dom vill stänga gränserna till både flyktingar och invandrare. Men tro inte att SD har ett bra förslag om vad som ska göras, utan nej nej nej, dom vill bara sprida hat.

Inte konstigt att instabilia människor (ja, instabila i psyket) går på deras skitsnack. Och så säger media saker som "Jimmy Åkesson vann debatt över Jan Björklund!" Såklart att många (oinsatta) håller med! Såklart tycker dom att media har rätt och går efter vad dom säger. Det som gör mig mest upprörd, är att ingen verkar bry sig! Ingen reagerar när någon säger att SD är BRA?! Som om ALLA tyckte det.

Och jag vet, jag har alltid sagt att det inte ska bli poliksnack i min blogg, men jag är så jävla arg och måste skriva av mig. Deal with it. Och, om någon SD anhängar läser detta, snälla, ge mig argumment varför jag också ska rösta på SD, jag vill så jävla gärna veta varför jag ska göra det! För jag förstår fan inte hur någon kan göra det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0