FEMINST, JAVISST!

Att vara eller inte vara... Feminist!

Nu ska jag berätta en sak för alla: feminister hatar inte män. (!!!) Big news, I know!

Och så hör jag så jävla ofta "Hon är sån helfeminist!". Jaha, hur fan är man då? Varför har feminister fått rykten om att inte raka benen, ha kort hår och gärna vara lesbiska. Dem har i alla fall inte sex!
I Big Brither för några år sedan var det en feminist med, så hade hon sex i första programmet. Jävlar, vilken reaktion från hela landet! Som om alla hade sett på henne annorlunda om hon inte var feminist.

Och ja, jag förstår grejen med Gudrun Schyman och hennes anhängare som säger att "sex med en man är ett nederlag för det kvinliga könet" och andra grejer. Nej, jag håller inte med.

Men måste man se allting i svart och vitt?
Måste vi vara så jävla grupp-fixerade?
Måste man komma i en grupp så man slipper bli utanför?
Vill vi inte vara utanför, isället?

Jag är feminist. Men jag rakar benen, knullar, är inte lesbisk och har inte kort hår. Gör det mig till en midre feminist? En feminist som inte är lika "allvarlig" och inte tar det lika seriöst som andra? Typ lika sjukt som att dela in svarta människor och vita människor. Vadå, så bara för vi har olika hudfärger, eller bara för en person har kuk istället för fitta så passa man inte ihop? Jag förstår verkligen inte ett skit av hela grejen.

Som om kvinnor och män inte är jämlika.
Som om vi inte har blivit mer integrerade på 200 år.
Som om utseendet gör ens personlighet.

Typ "Kolla! En feminist!" JAHA! FAN VAD INTERSSANT! Snälla ta en bild, har aldrig sett något liknande!

Eller vad vill folk att man ska säga i en sån situation?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0