MÄNSKLIG EVOLUTION.

När man var liten sa man alltid "jag är hungrig", "jag är kissig" eller "jag vill hem". Jag tycker inte man får säga så nu. Vi har utvecklats, lärt oss både att säga men framförallt göra annorlunda. Om någon säger till mig idag "jag är hungrig", rycker jag lite lätt på axlarna och tänker "jaha, tack för informationen".

Om man är 18 år borde man åtminstonde kunna bre sin egen macka. Gör det då! Säg för fan inte till MIG att ni är hungriga och avsluta meningen efter det. Okej om man är på stan och "jag är hungrig, ska vi käka?" DÅ kan jag förstå det. Men när folk säger "åhh... jag är lite hungrig" så är dem antingen förjävla dumma eller förjävla lata.

Så är det bara.

Kommentarer
Postat av: emily

Inte helt hållbart resonemang. Om jag skulle säga "åh, jag är skithungrig och det är inte lunch förrän om en halvtimme". Måste man vara lat och dum då? Det är inte världens mest intressanta fakta kanske, men herregud. Sedan när säger folk hela tiden saker som har en hundraprocentigt mäktig innebörd? Skitsnack måste finnas. Annars hade jag inte kunnat veta vilken sorts musik du lyssnar på ;)

2010-04-03 @ 10:56:34
URL: http://emilyyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0