NO-NO, YES-YES.

Ibland är de lättaste sakerna det svåraste att göra. Det är inte alltid lika lätt att säga Nej som att säga Ja. Ett nej är så jävla hårt, och folk tar åt sig alldeles för mycket. Så man säger inte Nej. Man säger ingenting. Och om man inte säger något så är det ett Ja. Ett kanske är också ett ja. Det är i alla fall inget nej.

Det spelar ingen roll om det är fysiskt eller psykiskt, allt sitter i huvudet. Du kan ändra din inställning, dina behov och dina ovanor. Men bara om du vill det. Sluta med tvångstankar, bara gör det. Jag har haft tvångstankar om allt möjligt sjukt. Men så slutade jag. Jag började gå på strecken på övergångsställena och jag behövde inte alltid ha jämna nummer på allt. Och nu, så känns det så jävla mycket bättre. För mig. Men när jag pratar med människor som ha tvångstankar idag, så är det som om dom inte vill sluta. Och då är det klart att det inte går.

Det sitter i huvudet. Simple as that.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0