SOM EN GNISTA, SOM ETT BLOSS.

Jag hatar när folk säger "jävla bög" eller "jävla fitta".
Diskuterade detta med en tjej när jag var upp i Karlskrona tidigare i vår.
Hon tyckte det var fel att säga "jävla bög" för det hade man inte valt själv.
Så sa jag att man inte valt om man ska ha fitta heller, så om hon har det argumentet
för att man inte ska säga jävla bög borde det väll gälla samma grej med fittan? Eller?

Jag kanske är helt lost.

Jag ser ingen anledning att inte tycka om någon för att personen är homo/bi.
Därför känner jag samtidigt att jag kan säga jävla bög. Jag menar dock inte att
en bög är äcklig eller liknande, snarare i ett mer ironiskt sammanband. Nu är det
skitsvårt att säga något ironisk när man skriver, men om jag pratar med/om en kille
som är homosexuell så kan jag lika lätt säga jävla bög till honom som jag kan säga
jävlia fitta om/till mig själv.

Jag orkar fan inte att alla ska göra allt till värsta big deal. Jävligt bull. HEJDÅ.

Kommentarer
Postat av: F R I D A M . S E

I get that alot. Som ungdomspolitiker får man ta en HEL DEL skit från både extremhöger och extremvänster. Vissa använder argument, vissa använder påhopp.



Men att hålla på och kalla alla för fittor och bögar hit och dit är också något jag stör mig på, absolut. Men samtidigt måste man kunna skämta om det. Jag har en bögkompis som också bloggar, och det händer att jag har kallat honom för "bögen" istället för hans riktiga namn. Om det inte är något fel på att vara bög, och han faktiskt är homosexuell, då är det väl ingen jävla deal?

2010-04-14 @ 22:41:02
URL: http://fridam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0