THE TRUTH AIN'T WORTH A SHIT.

När är det okej att ljuga? För vem får man ljuga? Får man ljuga, eller är det meningen att man ska klara sig med sanningen? Jag hade nog inte velat veta hela sanningen. Inte om andra & inte om mig själv. Ljuger man på man förfinar sanningen? Ljuger man när man säger en vit lögn? Ljuger vi när vi inte säger någonting alls, istället för att säga emot?

Och vem bestämmer när det är okej? Jag har ljugit för mina vänner, och dem har ljugit för mig. Inte om stora grejer, inget värt att bli sur över. MEN! Om jag gör något, en polare ljuger och säger att ingen brydde sig, fastän alla gjorde det. Och jag tyckte hon gjorde fel - Vem har då rätt? Vem får ta beslutet om rätt och fel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0