VARFÖR JAG HATAR MASKERADER.

Grundprincipen för maskerader är jävligt bra. Om man vill träffa någon ny har man alltid något att prata om, kanske tillochmed skratta åt. (Ja, utklädnaden). Man kan verkligen vara vad som helst/vem som helst. Det finns helt enkelt inga begränsningar. Man kan även bara vara annorlunda, utan värsta dräkten. Vare sig man gillar att klä ut sig eller hatar det kan man anpassa det. Om man inte gillar det kan man bara sätta på sig en hatt och säga att man är en bankrånade från 50-talet.

MEN!

Så lätt kan det inte vara! En maskerad (särskillt dem utan tema) kan bara floppa eller flippa. Frågan är; vill man att något av det ska ske? För inse fakta, det finns alltid människor som skiter i att klä ut sig, det finns alltid dem som förstör för andra; rtcker sönder deras outfits och tar deras tillbehör. Eftersom det inte är ett tema på maskerad säger jävligt många "Jag är mig själv!". (Som om det vore fyndigt eller ens rolligt...)

Så nej, jag skulle aldrig komma på att ha en maskeradfest, inte utan tema.
Sen visar det sig att jag ska på maskeradfest på fredag - utan tema! Jag dömmer inte tjejerna som håller i festen, men fyfan vad jag ska dömma alla som förstör! Haha, nej fan vad jag är dum. Maskerader kan bli jääävligt lyckade, verkligen höja en fest. Hoppas på det! "Det blir vad du gör det till" kommer någon säkert skriva, så jag svarar på det redan nu: JA, mitt humör kan jag styra över själv, tack för informatinen, men det visste jag redan! Däremot kan jag inte styra över andra människor. Jag styr inte om någon annan krossar en fönsterruta så festen måste sluta. Ja, då får man göra det bästa av situationen osv. osv... Men i en sån situation är det inte så jävla lätt att tänka positivt! Särskillt inte om man är utklädd till Bunny och står ute i trosor....

Kommentarer
Postat av: ☆ Josefin Bellini ☆

hey! du har inte lust att kika in på min blogg o ge mig lite tips inför en utställning jag ska ha i maj? :3



vore superschysst.

puss!

2010-04-08 @ 21:39:07
URL: http://minibellini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0