SOLUPPGÅNG.

Klockan är inte ens sex när jag skriver detta.
Det är mörkt ute och jag har sovit i max 5 timmar.
Konstigt nog käner jag mig inte trött-trött, utan det är bara så att jag fryser asmycket och hostar som en idiot.
Och varför? Jo, jag ska stå på loppis med pappa + 2 andra!
Loppis?! Som om det vore asball.
Nej, snabba cash äre, and i like it!

Men för att återgå litegrann.
I filmer är det alltid så fint när dom ser soluppgången.
Typ på en strand, tjejen har kjol och linne och converse och killen skinnjacka jeans och sneakers.
Och båda är så jävla kära i varandra och det är helt perfekt.
Men vet ni vad?
SOLUPPGÅNGAR SUGER!
Ja, möjligen föredrar jag soluppgång framför solnedgång, men meest för att det är finare ljus och jag gillar att vara uppe hela nätter. Men problemet med soluppgången är
1. antingen måste du vara vaken i flera timmar för att se den, annars får du gå upp flera timmar för tidigt. och till vilken nytta då, om jag får fråga?
2. det är SKITKALLT på morgonen. Alltså verkligen skitkallt. På sommaren är det blött i gräser och på vintern är det bara slaskigt.
3. man blir besviken varje gång man tänkt se soluppgången för det är aldrig som i filmerna. Jag har aldrig suttit i någon kjol llika liten som mina trosor och INTE frusit?! Jag har aldrig kännt "allt är så perfekt när jag är med dig". Och ja, jag vet att det kan handla om att jag inte är så positiv av mig och inte varit det de senste månaderna. MEn liksom, ändå!

Nej, här sitter jag. Mitt i stan, utan ett hav som är fint, fryser så röven har gåshud och ska bege mig ut på en skitig loppis. Som om det vore kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0