WHAT HAPPENED?

Upp & ner, hit & dit. Känner mig ibland som en studdsboll. Jag bara följer vägen liksom. Lutar den neråt, då blir jag nere. Och när det är uppförsbackar, går det långsammare. Mycket det här med att andra styr mitt liv. Litegrann i alla fall. Just nu känns det egentligen inte helt fel.
Snart är det nyår. Nytt år. 2011. Som om det händer något speciellt då? Ingen press, har gjort allt & inget på nyår. En sak jag hade velat göra är att åka till en storstad, London/Paris/Köpenhamn/Barcelona. Stå på någon takvåning med mina nära och kära vänner och pojkvän och ha skitfett. Men pengar och engagemang saknas. La allt i händerna på Marcus, han ska fixa en bra nyår till mig lovade han. Och det räcker ibland.
Nyårslöften? Nej. Känner press med körkortet, satsar förhoppningsvis och nog på det i vår. Sen blir jag 20. Dags att skaffa mig jobb och lägenhet. Dags att växa upp, bli vuxen.
Livet går vidare. Ja, det stämmer. Tills man begår självmord eller tar livet av sig. Fast då är det bara ens egna liv som tar slut. Alla andras rullar vidare. Och tro mig, det är inte så roligt för alla andra.

but i've only got two hands 
and i'll never learn to dance 
i'll never get a second chance 
whatever 
i'll take the breath away from your sighs 
and wipe the tears away from your eyes 
and hope the fire never dies 
inside you

Kommentarer
Postat av: olivia

gillar inte detta inlägget.. jag ska prata med dig när ja kommer hem. hejdå

2010-12-11 @ 21:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0