DET SEXUELLA MODET FÅR MIG ATT VILJA KRÄKAS.

DAGLIGEN ser jag tjejer, något år yngre än mig eller ibland fler aår yngre än mig. (Alltså 13-17 åriga tjejer). De har på sig alldeles för höga klackar på en grå dag när det är fullt med is på  marken. Dem matchar gärna med nätstrumpbyxor/genomskinliga strumpbyxor och en så pass kort klänning att man precis inte ser rumpan. Men hallå Sanna!! Det är ju deras problem! Sluta lägg dig i vad andra ha på sig! Ja, visst. Klart jag ska! Ska inte säga ett ord mer om någonting för jag kanske "inkräktar på andras privatliv". Men jag bryr mig ju inte. Har ni glömt det? Jaha, jag kanske kränker folk när jag säger att detta modet ser slampigt ut. Men det ÄR slampigt! Borde dessa personer som går klädda såhär åtminstonde inte kunna erkänna det? Bättre att säga: Jag är strippa! med stolt röst än att pipa fram "jag jobbar som proffisionell dansös..." VA? VAD SARU? PRATA HÖGRE JAG HÖR INTE!

Hoppsan, nu blev jag sådär skrikig och arg igen. Fan vad jobbig jag är då.

Men okej. Nu vet jag vad jag ska skriva igen:
Ja, man får, enligt mig, gå klädd hur man vill vare sig det är sommar eller inte. Men ljug inte och påstå att det är 1. bekvämt 2. varmt 3. praktiskt 4. inte slampigt.
Det är ju obekvämt, klänningen trycker ihop bröstkorgen för att pusha brösten så mycket som möjligt och är så slimmad på kroppen att man inte kan ta normala steg. Dessutom har man så höga klackar på skorna att man varje kväll måste avsluta med ett fotbad och fotmassage för att ens orka gå till sängen!
Det är fan inte varmt heller! Strumpbyxor på vintern? MINUSgrader. Jag fryser för fan MED långkalsonger!
Och vadå praktiskt? Man kan för fan inte röra sig normalt för man är livrädd att strupmbyxorna ska gå sönder eller att fötterna ska vika sig när man försöker ta sig fram så snyggt som möjligt på gatorna i Lund. Inte nog med att det är is, det är ett jävla helvete med kullestenar i Lund!! (Fint, men opraktiskt).
Och,ärligt talat, det ser billigt och slampigt ut. Likadans kan jag säga om människor som har mjukisdress i skolan, det ser slappt och ofräscht ut. Men! Nu pratade jag om slampigheten. Varsågod, bjud gratis på din kropp. Låt folk komma undan med "Hon sa ju inte nej!". Ha slampiga kläder, men var då jävligt medvetna om hur folk reagerar. Stå på er, våga säga att du är slampig, om du nu är det. Låt hela världen få veta att du gillar att visa upp din kropp öppet på stan. Helt okej för mig. Men gör det smart och smakfullt! (Man vill ju inte se ut som hon med mjukis som är helt ofräsch....)

Och jag vet hur det känns, jag vet hur tjejerna tänker eftersom jag har varit precis som dem.

Kommentarer
Postat av: isabell

word up sanna!

2010-01-26 @ 22:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0