HELLO, I'M FROM THE FUTURE.

Idag var jag på second hand med mamma. Svalorna, heter stället och ligger i Lund. Jag gillar second hand. Lukten, grejerna (för det mesta), omgivningen, alla mysiga och trevliga människor. Bäst av allt är att man släpper all press man har på sig. Man släpper allt vad som heter jobb, skola och alla andra "måsten". Ser alltid söta killar och tjejer där dessutom! (Plus i kanten).

Kom även att tänka på vilka böcker man väljer att läsa... Jag älskar att läsa böcker, självbiografier och svarta markanden-tema är mina favorit  teman i böcker. Men så slår det mig när jag står där inne på Svalorna och går igenom större delen av deras bokval, att fan. nu är det där igen! Jag VET att män och kvinnor är olika till viss del. Men jag ser det som individer, inte som kön. Hur som helst, någon kvinlig författare hade sin bok stående där. (den luktade förresten väldigt gott, som en sommarstuga första gången man går in i den efter vinter typ). Jag kände inte igen namnet och därför kommer jag inte heller ihåg henne. Det jag minns var att (mediekåta)Aftonbladet kommenterat boken. Nästan lika bra som Per *något efternamn jag inte minns*, fastän hon var kvinna! JAHA?!! Vad fan menar dem med DET?! Jag bara undra och jag ber fan inte om ursäkt över att jag reagerar på detta sättet. Ska vi bli chockade eller förvånade över att tjejer "faktiskt kan göra lika bra saker som män" kommer samhället aldig gå frammåt. Tjejer är lika bra som killar och i min umgängeskrets är dem till och med bättre.

Nej, jag hatar inte män och ja, jag rakar mig under armarna och ja jag är feminist. Något av det som lät konsigt för er? Femenism är INTE lika med orakad flata som är arg och hatar män. Det är (såklart) män som har denna bilden och får osäkra tjejer att hata alla tjejer som är flator eller inte rakar sig på varje del av kroppen. Det är väll för fan upp till var och en? Om man inte vill raka sig, varför ska man då göra det? Och om man verkligen vill raka sig (vare sig man är tjej eller kille) ska man väll få göra det utan att folk kommenterar det vart man än går?

Har jag fått allt om bakfoten, eller kan det vara så att jag är futuristisk i mitt tänkande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0