JUST LET IT GO.

Sometimes what you want isn't right for you.
Ibland tänker jag "tänk om jag visste bättre, visste mer". Men samtidigt sägs det att vi lär oss av våra misstag. Och ja, det kan jag såklart hålla med om. Till viss del. För ibland begår vi misstag utan att veta om att det faktiskt är misstag. Vi tror att det är rätt - därför gör vi det.

Man tänker, går igenom varje sekund, varje minut, och försöker verkligen komma fram till vad som är rätt. Och så agerar vi. Det bli så jävla fel och vi vill egentligen bara sjunka genom marken. Men eftersom det bara händer i tecknade filmer och vi lever på riktigt står vi istället kvar och mår skit. Tänk så hade jag varit som människa som lätt skakar av mig grejer. En människa som inte tänker "fan, tänk om detta och detta händer?" utan mer tar det som det kommer och vågar mer. Hade mitt liv varit bättre då? Hade jag kommit längre?

Vissa känslor är så sjukt starka. Tänkte skriva bra och dåliga men så slår det mig att det inte finns dåliga känslor. Anyways, känslor som är starka. Hat, kärlek, dragning till någon, svartsjuka, whatever. Varför är det alltid kärlekskänslor som är svårast att berätta? När man bråkar med någon är det alldeles för lätt att säga Fan vad jag hatar dig! men när vi blir kära tar det emot något fruktansvärt att säga det till personen. Hur kommer han/hon reagera? Tänk så tycker inte dom samma sak om mig?

Jag tycker det är sjukt viktigt att visa uppskattning för de personer jag tycker om, bryr mig om. Säga fan vad snygg du är idag! eller du är sjukt underbar! sägs alldeles för sällan. Men alla vet också hur sjukt glad man själv blir av att höra det, och då lär andra också bli glada. Och om man bryr sig om någon vill man väl see den människan glad? Jag älskar alla mina vänner och skulle aldrig ta någon förgivet. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0