NOTHING TO SAY IF THERE'S STILL TIME.

Sitter uppe, fastän jag sa godnatt till alla för en timme sen. Varför blir det så? Varför gör jag så? Jag är skittrött, jag ska upp klockan tio imorgon & planera hela dagen, inköp/byten/mat osv. Men så sitter jag uppe, fastklistrad framför FNG acebook och Spotify. Och så börjar jag tänka, på mig, dig, oss, framtiden, livet efter studenten. Vad ska jag göra? Vad ska jag bli? VEM ska jag bli? Vem vill jag bli? Och ärligt talat så har jag inte en jävla aning. Det är som Joshua Radin satt bredvid och sjöng I'm leading someone else's life.

Och visst, det är ju så som jag alltid säger "det blir vad man gör det till". Det är liksom det sämsta jävla rådet, men ändå är det så jävla sant. För det blir fan alltid vad man gör det till, vilken inställning man har, hur väl man planerar det eller hur spontant det är. Det är alltid upp till en själv. Du styr ditt liv, inte någon annans. (Fastän det känns som det ibland).

Ibland är man glad och ibland är man ledsen. Det gäller att stå med båda fötterna på jorden och veta vilka ens riktiga vänner är, de man alltid kan gå till och de som alltid kommer att ställa upp. Vet man inte det förlorar man alltid sig själv i slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0