ADDICT.

Jag har haft många beroenden i mitt liv. Små som stora. Typ som att inte gå på A-brunnar, men gå på alla K-brunnar. Och jag fick absolut inte gå på strecken som finns på trottoarerna! Fast det kanske mer är tvångstankar... Hur som helst. Jag har varit beroende av socker, cigaretter, vatten (ja, vatten), tvål och typ städning. Men jag har slutat med det mesta. Sen är vissa saker svårare att sluta med än andra.

Men idag kom jag på att jag hade ett nytt beroende... Kaffe! Shit, trist. Nu är jag liksom gammal. Jag dricker kaffe varje morgon, mest för att orka med en dag i skolan eller en dag på stan och så vidare. Sen älskar jag eftermiddags kaffe eller kaffe efter lunchen.

Vaknade vid nio idag, men så gjorde jag andra grejer. Några timmar senare, vid tolv, fick jag en jävlig huvudvärk. Trodde jag hade vattenbrist, så drack vatten. Trodde jag var stressad/spänd så jag masserade mitt huvud. Såklart hjälpte inget. Så nu, vid tre, gjorde jag kaffe. Tro det eller ej, men min huvudvärk försvann på 20 minuter! Mirakel!

Kanske både på gott och ont. Men jag är hellre beroende av något än ha tvångstankar om något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0