BUT I'M FOOLING MYSELF.

Ni som känner mig väl vet att jag aldrig varit så ambitiös i skolan. Jag gör det jag verkligen måste, men oftast inte mer. Jan kan göra väldigt bra arbeten när jag vill - och är intresserad av ämnet!

På två dagar har jag gjort klart två uppgifter och skickat in dem till respektive lärare.
Egentligen har jag minst fyra saker kvar, troligtvis kommer jag bara göra två.
Jag har väldigt lätt för att strunta i att göra ett arbete. Lätt för att stänga av, skjuta på saker till sista sekunden. Och jag vet, it bites be from behind. Men jag klagar inte heller, för jag är jävligt medveten om vad som händer om jag inte gör ett arbete när jag borde.

Men grejen är den, man måste inte göra allt i skolan. Man måste inte göra alla arbeten och man måste inte gå på alla lektioner. Man borde. Men man borde också låta bli att dricka, man borde vara snäll mot alla hela tiden. Men detta är verkligheten, vi är elaka, blir fulla varje helg och skolkar en gång i veckan. Så länge det bara påverkar dig själv negativt och du är medveten om det, borde ingen annan bry sig.

Anledningen till varför jag väljer bort vissa grejer är för jag bestämt mig från början att jag inte kommer göra det. Jag kommer nog aldrig kunna bli utbränd eller "gå in i väggen". Jag är helt enkelt för lat för det. Fast jag älskar samtidigt att ha många bollar i luften, älskar att hålla i många trådar och ordna med saker. Men med skolan gör jag bara hälften. Jag är inte ämnad för att studera vidare och hålla koll på plugget själv (vilket man typ måste göra i gymnasiet och på universitetet).

Men, jag är ju inte den som klagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0