GIRL, BOY, GIRL, BOY.

Det är så jävla mycket prat om tjejer och killar. Som om vi var från olika planeter. Nej, jag tror absolut inte på teorin Män är från Mars, kvinnor är från Venus. Jag tror alla kommer från samma planet (snarare vet). Jag menar snarare att våra förhållanden och får uppväxt formar oss som människa. (Inte kille/tjej).

Jag har nog aldrig varit jätte "tjejig" av mig. Visst, har sminkat mig och haft andra ytliga saker killar oftast inte har. Men jag har alltid hatat Barbie och andra plastleksaker. Jag hatar högklackat. Ja, det kan vara fint. Men ärligt talat, hur bekvämt är det? Och varför måste vi tjejer ha string som trycks upp i röven så man får svampinfektioner och utanpå det smala & tajta jeans som trycker ihop fettet. Det enda som händer är att man får urinvägsinfektion och röda linjer där byxorna skär in.

Gjorde nyss ett quiz på Facebook (lagom seriöst ju) med rubriken Hur kvinnlig är du? (Som om det stod högst upp på ens I want... -lista!) Jag blev Mannen - inte så kvinnlig. Precis som om det var självklart. Texten fortsatte bajsa upp grejer som "du gillar att dricka öl och titta på fotboll". Jaha. Så om detta hade varit sant hade jag varit manlig? Och grejer som du rapar dom upp i ansiktet. Jasså. Nu är alla män ohövliga också?! Schysst, hoppet är alltid ute om att hitta en pojkvän/man! (Som om jag ville ha det.. Mohaha).

Varför måste vi säga att vissa saker är manliga och andra kvinnliga? Man kommer ju för fan aldrig bli accepterad som tjej om man dricker öl eller kollar på fotboll! Nu kan jag lika bra lägga mig ner och gråta tills jag dör. Hoppet om framtiden är ute! BUHÄÄ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0