LOSE YOUR VIRGINITY.

Om mindre än tre månader ska min skola ha bal på Grand i Lund.
Och så tänker jag, varför i helvete då?
Ja, trevlig grej.
Socialt.
En av de sista sakerna man gör tillsammans med skolan/klassen.

Men utöver det?
Konservativt.
Uppstyltat.
Överskattat.

Jag kommer gå på balen. Men bara för att jag slutar skolan sen.
Inte för jag tycker det är romantiskt. För det är det inte.
Det har varit. Det var natten man förlorade oskulden eller blev gravid.
Men hur många är oskuld på balen nuförtiden?

Och om vi inte är oskulder längre, har vi förstört traditionen eller insett att baler inte hör till 2000-talet?

Kommentarer
Postat av: frida

vi har kanske "förnyat" traditionen! :)

2010-03-13 @ 17:43:51
URL: http://fridooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0