YOU CAN'T HELP WHO YOU FALL IN LOVE WITH.

Genom mina år som tjej, faktiskt alla mina år jag levt, har frågan om man kan hjälpa vem man blir kär i kommit upp lagom ofta. Nej,  jag tror inte man väljer vem man blir kär i, men jag tror man kan styra känslorna så man  inte blir kär i en person. För innan kärlek är det intresse, förälskelse och andra känslor. Och om du är intresserad av en person som är ett svin, så sluta umgås med honom/henne så slipper du bli kär.

Jag säger inte att det är lätt, för om man tycker om någon är det nästan omöjligt att låta bli att vara med personen. Och ofta har man kanske svårt att inse att en viss person inte är bra för en.

Men om det är så jävla komplicerat med kärleken, är det ändå värt det? Eller kämpar vi i blindo - i hopp om att bli lyckliga? Vem säger att du blir lycklig och fulländad om du blir kär och tillsammans med personer? Vem fan var det som sa att om du är singel och 35 år ser folk ner på dig? Eller kanske sa ingen det, kanske ligger det naturligt hos oss att tycka det är konstigt med äldre personer som aldrig haft ett förhållande. Och vad är mest skrämmande - att vara singel resten av livet eller desperat leta efter kärleken i tron om att bli lycklig?

Kommentarer
Postat av: emily

Bra skrivet.

2010-03-26 @ 10:27:44
URL: http://emilyyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0