HELP. I'VE DONE IT AGAIN.

Vissa människor påverkar mig så jävla mycket. Utan att ens veta om det. Och om några dagar kommer jag aldrig mer träffa vissa människor som påverkat mig mest de senaste tre åren. Och fastän det finns mycket jag vill säga till dom, sätt att visa min uppskattning, kommer jag inte göra det. Vissa saker är bättre osagda. Och nej, jag vet inte om detta är en av dom sakerna. Men det kan man ju aldrig veta i förväg.

Minnen, saker, ögonblick, timmar. Ibland timmar eller dagar. Allt ska sättas ihop i något vi kallar "hem". Vi väljer själva vad vi ska fylla i vårt hem. Dåliga minnen eller bra? Gamla eller nya? Vad är det som egentligen säger att det är så mycket bättre att hålla kvar vid det gamla? Kan vi inte satsa på något nytt? Testa nya grejer och gå frammåt. Inte bara i livet, utan även som människor.

Vad vill vi uppnå? Vad vill vi få ut av vårt liv, vår tid som vi finns i livet. Vi vet inte när det är försent. Vad kommer vi att ångra? Vad är värt att ångra? Kommer vi någonsin känna att vi är nöjda, eller är det mänskligt att känna sig otillräcklig & missnöjd?


Sia - Breath Me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0