STOP SAYING YES.

Konstigt, det dära, hur människor reagerar och gör i olika situationer. Vi säger gärna "jag är mig själv", men ändå kan man inte stå upp för sig i alla sammanhang. Ändå ljuger man, skiter i att säga i från när man egentligen borde och låter andra bestämma över en. Som om någon kunde äga en. Jag förstår såklart att man kanske "lägger manken till", som det så fint heter, i vissa sammanhang. Men ärligt talat? Går inte gränsen någonstans? Visst, du kanske inte ska säga något positivt om trafficing på en arbetsintervju och du borde inte prata om knark med svärmor. Men OM du gör det - vad är det värsta som kan hända? Och skit i att säga vad du tycker om det är så jävla svårt, man kan ändå argummentera!

Kom igen. Skrik, sparka, slåss, säg ifrån. Säg någonting! Hugg liksom tillbaka när folk säger att silikonpattar är det sexigaste som finns eller att tjejer ska ha långt hår. Skit i att fnittra och bli generad. För det finns allt för många som tycker såhär. Och om ingen säger ifrån kommer dessa människorna ta över jorden...

Oj, förlåt, nu blev jag sådär manshatande igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0