WE KEEP ACTING.

Ibland kan jag sitta upp och undra om jag gjorde fel på vägen. Om mitt liv hade varit mycket bättre om jag inte gick på Turismgymnasiet, om jag valde att inet gå gymnasiet utan flytta till Spanien. Och varför väljer man alltid det trygga? Det man "borde" göra. Och om mitt liv inte hade blivit bättre hade det åtminstonde blivit annorlunda. Men liksom. Hur? Hur hade jag varit idag om jag inte träffat alla människor jag gjort de senaste tre åren? Vad hade jag gjort om jag inte gick gymnasiet? Gjorde jag fel? Valde jag fel? Jag hatar att älta grejer, jag ångrar inte driekt saker i mitt liv. Men i framtiden då? Vad är bäst för mig att göra efter gymnasiet? Vad är bäst om ett år? Om 5. 10. Var är jag om 10 år om jag stannar i Sverige? Blir jag något stort om jag flyttar utomlands eller är jag menad att bli svennis? Jag vill kunna känna friheten att skapa mitt egna liv, mina egna dagar. Men var ska man börja?

Önskar jag kunde ha tre olika liv. Ett där jag fick bestämma, vara karriärstjej och asgrym. Ett där man mest drog rundor i världen. Lever dag för dag liksom. Asså, get my point? Hur fan ska man kompromissa då? Och så kommer man väl träffa någon, bli kär, och så har man ansvar för mer än en människa. Barn och grejer. Släkter och parmiddagar som bara radas upp i mitt liv och jag hatar tanken av att se mig själv på en fin middag med ett glas rött & "trevliga" människor runt mig. Jag vill inte bli så. Jag vill vara fri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0