WE BELONG TOGETHER.

Satt ute i regnet och blandades med snö.

Istället för en cigg plockade jag upp ett nikotintuggummi. (Note: Köp nya imorgon!)
Hade hellre suttit med en filt om mig och en flaska vin i mina händer.
Längtar tills mitten-vintern. Ni vet när det knastrar lite under skorna när man går.
Och snön som lyser upp mörkret.
Det är därför jag gillar vintern med än hösten.
Det är finare då. Och ljusare.
& det finns faktiskt varma vinterkvällar. Det krävs bara mer kläder.
& det allra bästa med vintern är efter att ha varit ute och sen komma in.
Krypa ner bland täcken, filtar och kuddar med en bästa vän eller pojk/flickvän.
Längtar tills det blir bättre.
När allt känns lättare.
Och när jag kan göra det jag vill.
For once...


Hatar dessa kvällar.
- För kallt för att vara ute mer än en halvtimme
- För pigg för att sova, för trött för att göra något aktivt
Hade jag varit en positiv människa hade jag nog skrivit något lamt som
"Alla har sina upp  och nedgångar!" eller
"Man har lika många dåliga som bra dagar!"
Men jag vill inte skriva någonting som jag inte tror på.
Särskilt inte idag.
Livet går vidare, stämmer mer in på mig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0