SMOKE.

Efter att ha varit ute och sprungit och stått i duschen länge med schampoo i håret började jag (såklart) analysera mig själv... Typ angående rökningen. Egentligen vill jag inte sluta röka. Men många runt omkring mig vill sluta och så tänker jag typ "ja, jag behver bli av med beroendet och det är lättare när man kan peppa varandra". Men liksom, det känns typ som om det är skitsamma? På fredag ska jag ut och då kommer jag handla cigg igen. Så vad spelar det då för roll om jag röker idag och på torsdag också? Och jag vet, det låter skitkorkat och jag känner mig lagom dum när jag ens tänker det. Men har man inte varit beroende av cigaretter så vet man faktiskt inte hur det känns. Jag önskar verkligen att jag inte visste! Att jag aldrig provat och aldrig börjat.
Och det är också helt sjukt, varför började jag?
Kom på det när jag sköljde ut mitt schampoo.
Jag började röka för när folk som var några år äldre än mig rökte såg det riktigt gott ut. Dom njöt verkligen av det. Precis som tjejerna ser ut i Toblerone-reklamerna när dom stoppar in en bit choklad i munnen. Så såg mina vänner ut när dom rökte. (Ifall det var för att vara coola eller ifall dom verkligen tyckte om det vet jag fortfarande inte...)
Samtidigt, jag vägrar bli en mamma som röker. Så varför inte sluta redan nu? Jag vet att det är farligt, jag vet att det är dyrt, jag vet att det är svårt att sluta. Men jag tror det är värt det ändå. Typ med kondition och träning framförallt. Springer typ inte mer än 10 meter innan jag stannar för att hämta andan... Nej inte riktigt men you get my point.

Så, om jag slutar måste jag nog sluta helt för att bli av med beroendet. Men jag vill ju inte sluta helt? Jag vill röka på 1. fester 2. till kaffet på morgonen 3. efter middagen. Är det okej? Eller är jag dålig då? Har en cigg kvar just nu. Ska inte röka mer än den idag i alla fall. Hur det blir imorgon tar jag då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0