WE'RE BLEEDING FOR NOTHING.

Hur ska jag kunna veta vad som är rätt, värt att satsa på, när jag inte vet vad jag vill ha? Vet inte vad jag vill ha för jobb, var jag vill bo, om jag ska flytta utomlands ett tag eller om jag ska gå och bli Vänsterpartist och leva på bidrag i en rutten förort. Nej, helt ärligt. Jag vet inte vad som är rätt eftersom jag inte vet vad jag vill ha.
Vissa grejer känns rätt, men är det alltid bra att följa ens hjärta - eller måste man ibland lyssna på hjärnan också? Och i så fall när?

Är vi rädda för att få våra hjärtan krossade eller för att krossa någons hjärta?
När man säger "jag älskar dig så mycket att det gör ont" - Kan det fortfarande vara ens livs kärlek?
Varför är det lättare att skada någon man tycker om än att öppna sig?
Och varför är allt så svårt, när det hade kunnat vara lätt?
Är det vi själva som gör det komplicerat, eller är det bara så vi blivit efter att folk gjort oss besvikna gång på gång?

I ain't a fool
But I've got my doubts
Say it doesn't hurt
It doesn't matter anyhow, anyhow...

Hey we're just bleeding for nothing

It's hard to breathe when you're standing on your own
We'll kill ourselves to find freedom
You'll kill yourself to find anything at all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0